Foto: FreeImages.com/Rotorhead

Ćwiczenia na ławce do brzuszków

Wałeczki tłuszczu na brzuchu to z pewnością jedna z najbardziej znienawidzonych przez nas rzeczy na świecie. Pojawiają się nie wiadomo skąd, niepostrzeżenie, a na dodatek nie chcą tak łatwo nas opuścić.

Na szczęście istnieje kilka sposobów na to, aby się ich pozbyć i cieszyć się pięknym, płaskim brzuchem. Do najskuteczniejszych sposobów należą ćwiczenia zwane brzuszkami. Trzeba je wykonywać w dużych ilościach i systematycznie przez pewien okres czasu, ponieważ tylko wtedy uzyskamy satysfakcjonujące rezultaty. Nie dajmy się nabrać na hasła typu: płaski brzuch w tydzień, ponieważ jest to nierealne. Płaski brzuch wymaga poświęceń, ale warto! Radość z jego posiadania jest bezcenna! Ćwiczenia można wykonywać niemalże wszędzie, jednakże są one bardzo monotonne. Dlatego też warto zaopatrzyć się w niewielki sprzęt, który urozmaici nam wykonywanie brzuszków w domu. Jest to tak zwana ławka do brzuszków, zwana również ławką rzymską, która pozwala profesjonalnie wykonywać ćwiczenia i skutecznie pomóc nam wyrzeźbić mięśnie brzucha. Istnieją różne modele ławek do ćwiczeń – poziome, skośne, z drabinką, do regulacji oraz takie, na których ćwiczący skierowany jest głową w dół. Wszystkie one posiadają specjalne wałki, o które zaczepia się nogi, co znacznie ułatwia ćwiczenie. Mamy wtedy pewność, że serie wykonywanych brzuszków robione są poprawnie – jak pod okiem trenera. Do tego ławki do brzuszków zajmują o wiele mniej miejsca niż np. orbitrek, co pozwala zaoszczędzić miejsce w domu. Oczywiście, same brzuszki nie wystarczą do osiągnięcia pięknej sylwetki. Potrzebna jest jeszcze odpowiednia dieta. Ograniczenie spożywania tłuszczów i słodyczy oraz zrezygnowanie z kolacji z pewnością pomoże w osiągnięciu wymarzonej figury. Dużo ruchu na świeżym powietrzu, warzywa i owoce w diecie, masaże brzucha przy pomocy szorstkiej rękawicy oraz stosowanie kremów wyszczuplających wspomoże ćwiczenia na ławce rzymskiej i pozwoli szybciej uzyskać płaski brzuch.

płaski brzuchbrzuszkijędrny brzuchćwiczenie brzuszkówławka do brzuszkówławka rzymskasprzęt sportowy

Schudnij na twisterze

Problem wystających boczków na biodrach dotyczy wielu osób, w szczególności kobiet po porodzie. Mnóstwo pań poszukuje w sieci skutecznego sposobu na przywrócenie płaskiego brzucha i zlikwidowanie wałeczków tłuszczu na biodrach.

Czytaj więcej »

Cellulit i jego zwalczanie

W dzisiejszych czasach, kiedy media lansują piękną, zgrabną sylwetkę z jędrną, sprężystą skórą, większość kobiet ulega nieodpartej pokusie, aby wyglądać jak top modelka czy gwiazda filmowa.

Czytaj więcej »

Joga - ćwiczenia i relaks

Nie od dziś wiadomo, że joga przejawia dobroczynne działanie na nasze zdrowie i samopoczucie. Zestawienie specjalnych ćwiczeń z technikami relaksacyjnymi pozwala uzyskać znaczące efekty w poprawie wyglądu zewnętrznego oraz wpływa korzystnie na nasz stan psychiczny. W jaki sposób?

Czytaj więcej »

Pływanie i jego wpływ na zdrowie

Pływanie to niewątpliwie jeden z najprzyjemniejszych sportów na świecie. Jest to rozrywka dla każdego i w każdym wieku. Nie ma ograniczeń wiekowych, nie kosztuje wiele, wszechstronnie rozwija i pozwala doskonale się zrelaksować.

Czytaj więcej »

Wodny aerobik

Aerobik wykonywany w wodzie to ciekawa alternatywa dla osób znudzonych zwykłym pływaniem. Wykonywany systematycznie pozwala kształtować, a zarazem wzmacniać duże partie mięśni.

Czytaj więcej »

Jogging

Jeżeli chcemy mieć szczupłą sylwetkę bez wykańczających nasz organizm diet, powinniśmy spróbować joggingu, czyli biegania. Jest to najprostszy sport, który może być uprawiany przez wszystkich niezależnie od wieku. Jak zacząć? Na pewno nie od szybkiego biegu – na to przyjdzie czas później.

Czytaj więcej »