FreeImages.com/mimiliz

Efekt jojo a odchudzanie

Któż z nas nie próbował choć raz się odchudzić? Ostre diety, intensywny wysiłek fizyczny oraz inne sposoby mogą być skuteczne, ale nierzadko kończą się efektem jojo. Oto kilka rad, dzięki którym utrata wagi nie obróci się przeciwko nam.

Po pierwsze należy pamiętać, żeby nie próbować schudnąć szybko. Nasz organizm musi się przyzwyczaić do miejszej liczby kalorii i do utraty wagi. Trwa to nawet kilka tygodni, a nawet miesięcy. Im wolniej tracimy na wadze, tym efekt utrzyma się dłużej. Wymaga to jednak systematyczności i cierpliwości w dążeniu do ładnej sylwetki.

Po drugie trzeba pić dużo wody. Powinno się wypijać około dwóch litrów wody mineralnej dziennie. Podczas upałów lub intensywnej pracy fizycznej trzeba pić więcej. Dzięki temu oczyścimy organizm z toksyn i ubocznych produktów przemiany materii oraz stworzymy wrażenie sytości. Jeżeli wypijemy sporą szklankę wody na kwadrans przed obiadem, to z pewnością zjemy go mniej.

Po trzecie trzeba ćwiczyć lub po prostu się ruszać. Na początku naszego odchudzania dawka ruchu nie powinna być zbyt duża, ponieważ organizm będzie spalał mięśnie a nie tłuszcz. W miarę upływu czasu możemy zwiększać intensywność ćwiczeń. Dobrze jeżeli łączymy różne ćwiczenia, ponieważ wpływa to pozytywnie na przemianę materii.

Po czwarte istotne jest urozmaicanie posiłków i regularne ich zjadanie. To znaczy, że powinno się jeść pięć razy dziennie niewielkie porcje, tak aby od stołu odchodzić z uczuciem lekkiego niedosytu.

Komponując menu pamiętajmy, aby wybierać produkty niskokaloryczne i jeść dużo ryb, warzyw, owoców, produktów zbożowych, produktów mlecznych oraz chudego mięsa. Na naszym talerzu nie powinno też zabraknąć tłuszczu. Może on być pochodzenia zwierzęcego (zawierają go wędliny, masło czy mięso), ale przede wszystkim powinien to być tłuszcz roślinny (oleje, oliwa z oliwek, margaryna). Jedyna rzecz z której powinno się zrezygnować to cukier. Chcąc być szczupłym nie można objadać się ciasteczkami czy batonikami. Lepiej zastosować zdrowe i lekkie przekąski, na przykład marchewkę, jabłko, chrupkie pieczywo czy jogurt naturalny. Ostatni posiłek powinien zostać zjedzony przed godziną osiemnastą.

Po piąte ważny jest sposób przygotowywania posiłków. Trzeba unikać smażenia w tłuszczu oraz panierowania. Zamiast tego można zastosować gotowanie na parze, grillowanie lub pieczenie w folii aluminiowej. Jeżeli do tego jeszcze odpowiednio przyprawimy nasze potrawy, to na pewno będą aromatyczne, lekkostrawne i zdrowe.

Stosując się do tych kilku prostych zasad już po kilku tygodniach zauważymy pozytywne zmiany w naszym wyglądzie, poprawi się nastrój i optymistyczniej popatrzymy na siebie samych.

odchudzanieefekt jojodietazdrowiećwiczeniaurozmaicanie posiłkówprzekąski

Kalorie w produktach

Każdy produkt spożywczy ma inną zawartość kalorii, których liczenie może skutecznie pomóc nam w walce z nadwagą. Najmniej kaloryczne i jednocześnie najzdrowsze są warzywa.

Czytaj więcej »

Efekt jojo a odchudzanie

Któż z nas nie próbował choć raz się odchudzić? Ostre diety, intensywny wysiłek fizyczny oraz inne sposoby mogą być skuteczne, ale nierzadko kończą się efektem jojo. Oto kilka rad, dzięki którym utrata wagi nie obróci się przeciwko nam.

Czytaj więcej »

Kawa rozpuszczalna a mielona

Spór o kawę trwa od wieków. Bez wątpienia jest to używka i potrafi uzależnić. Jednakże kawa pijana z umiarem podnosi ciśnienie i pobudza do działania, zwiększa sprawność myślenia, pozwala pokonać zmęczenie psychiczne i fizyczne.

Czytaj więcej »

Wino i jego wpływ na zdrowie

Czerwone wino wytrawne wypijane w umiarkowanych ilościach, czyli od 1 do 2 kieliszków dziennie, może mieć dobroczynny wpływ na nasz organizm. Dlaczego?

Czytaj więcej »

Kawa i jej rodzaje

Na świecie dominują są dwa główne typy kawy: Arabica oraz Robusta. Krzewy kawowca uprawiane są w rejonach zwrotnikowych. Arabica, mniej odporna od Robusty, rośnie na wysokości powyżej 900 m n.p.m., ponieważ właśnie na takiej wysokości najłatwiej zwalcza się chorobę zwaną rdzą kawy.

Czytaj więcej »

Pyszne soki owocowe i warzywne

Szybkie tempo życia i związany z nim brak systematyczności w spożywaniu wartościowych posiłków każdego dnia powoduje, że w naszym organizmie spada poziom witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania.

Czytaj więcej »