FreeImages.com/Aaron Neifer

Joga - ćwiczenia i relaks

Nie od dziś wiadomo, że joga przejawia dobroczynne działanie na nasze zdrowie i samopoczucie. Zestawienie specjalnych ćwiczeń z technikami relaksacyjnymi pozwala uzyskać znaczące efekty w poprawie wyglądu zewnętrznego oraz wpływa korzystnie na nasz stan psychiczny. W jaki sposób?

Po pierwsze, na jogę składa się zestaw specjalnych ćwiczeń rozciągających, które wykonywane systematycznie poprawiają krążenie krwi oraz uelastyczniają mięśnie i stawy. W związku z tym wzrasta nasza kondycja fizyczna i wytrzymałość organizmu. Kształtuje się też zgrabniejsza sylwetka. Po drugie, w jodze istotne jest głębokie oddychanie, które dotlenia organizm, uspokaja i relaksuje. Dostosowane do ćwiczeń wdechy i wydechy pomagają się skupić, wyciszyć i przez to zmniejszają poziom odczuwanego stresu. Osoba spokojna inaczej patrzy na świat i potrafi z dystansem odnieść się do problemów życia codziennego. Dzięki uspokojeniu rozluźniają się także mięśnie, np. twarzy, przez co wygładzeniu ulegają zmarszczki a skóra twarzy staje się bardziej napięta i elastyczna, co nie pozostaje obojętne dla współczesnej kobiety.
Niedawno powstała nowa gałąź jogi zwana jogą hormonalną, która adresowana jest specjalnie do kobiet po 35 roku życia. Jej działanie oparte jest na podstawowych zasadach tradycyjnej jogi, lecz na celu ma głównie niesienie pomocy kobietom z zaburzeniami hormonalnymi. Ten typ jogi stymuluje produkcję estrogenów (żeńskich hormonów), co skutkuje między innymi łagodzeniem objawów menopauzy. Poza tym ćwiczenie jogi utrzymuje ciało w dobrym zdrowiu, wpływa pozytywnie na kondycję fizyczną i zmniejsza dolegliwości związane z przekwitaniem.

W dobie ekspresowego trybu życia, nawału obowiązków oraz narastających frustracji związanych z wymaganiami nam stawianymi wpływ jogi na nasz wygląd, zdrowie oraz psychikę jest nieoceniony. Jej dobroczynne działanie zostało już odkryte przez tysiące ludzi na całym świecie, a liczba jej zwolenników stale rośnie. Decydując się na jogę decydujemy się tak naprawdę na zmianę stylu życia oraz na nowe podejście do wielu spraw życia codziennego.

jogaćwiczeniarozciąganiejoga hormonalnamenopauzazmarszczki

Schudnij na twisterze

Problem wystających boczków na biodrach dotyczy wielu osób, w szczególności kobiet po porodzie. Mnóstwo pań poszukuje w sieci skutecznego sposobu na przywrócenie płaskiego brzucha i zlikwidowanie wałeczków tłuszczu na biodrach.

Czytaj więcej »

Cellulit i jego zwalczanie

W dzisiejszych czasach, kiedy media lansują piękną, zgrabną sylwetkę z jędrną, sprężystą skórą, większość kobiet ulega nieodpartej pokusie, aby wyglądać jak top modelka czy gwiazda filmowa.

Czytaj więcej »

Joga - ćwiczenia i relaks

Nie od dziś wiadomo, że joga przejawia dobroczynne działanie na nasze zdrowie i samopoczucie. Zestawienie specjalnych ćwiczeń z technikami relaksacyjnymi pozwala uzyskać znaczące efekty w poprawie wyglądu zewnętrznego oraz wpływa korzystnie na nasz stan psychiczny. W jaki sposób?

Czytaj więcej »

Pływanie i jego wpływ na zdrowie

Pływanie to niewątpliwie jeden z najprzyjemniejszych sportów na świecie. Jest to rozrywka dla każdego i w każdym wieku. Nie ma ograniczeń wiekowych, nie kosztuje wiele, wszechstronnie rozwija i pozwala doskonale się zrelaksować.

Czytaj więcej »

Wodny aerobik

Aerobik wykonywany w wodzie to ciekawa alternatywa dla osób znudzonych zwykłym pływaniem. Wykonywany systematycznie pozwala kształtować, a zarazem wzmacniać duże partie mięśni.

Czytaj więcej »

Jogging

Jeżeli chcemy mieć szczupłą sylwetkę bez wykańczających nasz organizm diet, powinniśmy spróbować joggingu, czyli biegania. Jest to najprostszy sport, który może być uprawiany przez wszystkich niezależnie od wieku. Jak zacząć? Na pewno nie od szybkiego biegu – na to przyjdzie czas później.

Czytaj więcej »