FreeImages.com/Yucel Tellici

Przyrządzanie warzyw

Powszechnie wiadomo, że najzdrowiej jest jeść surowe warzywa. Nie wszystkie oczywiście. Surowego kalafioru czy ziemniaków jeść nie wolno, ponieważ możemy się zatruć. Najprostsze jest gotowanie, jednakże wtedy warzywa tracą większość swoich cennych witamin.

Możemy spróbować gotować na parze, co bez wątpienia jest jednym z najzdrowszych sposobów przygotowania potraw. Można podpiec warzywa na patelni z dodatkiem oliwy z oliwek, a następnie poddusić w odrobinie wody. Ciekawym pomysłem wydaje się także pieczenie warzyw w folii z dodatkiem przypraw oraz masła. Wtedy ich smak jest o niebo lepszy niż zwykle gotowanych w garnku. Latem, jeżeli mamy ku temu możliwość, spróbujmy upiec warzywa na grillu. Aby nie były suche, mdłe i nie przypalały się możemy natrzeć je specjalną marynatą sporządzoną z dowolnych przypraw lub zwykle posmarować oliwą z oliwek. Nie obawiajcie się nadmiaru tłuszczu, który po rozgrzaniu skapie na brykiet. Takie warzywa nie tylko pięknie pachną, ale także są niskokaloryczne i wyśmienicie smakują.

warzywa gotowanegrillowanena parzewitaminyskładniki odżywczemarynata

Grillowane warzywa

Lato to czas wspólnego grillowania i eksperymentowania z potrawami. Oto jeden z pomysłów na zdrowe, aromatyczne i pyszne warzywa z grilla.

Czytaj więcej »

Przyrządzanie warzyw

Powszechnie wiadomo, że najzdrowiej jest jeść surowe warzywa. Nie wszystkie oczywiście. Surowego kalafioru czy ziemniaków jeść nie wolno, ponieważ możemy się zatruć. Najprostsze jest gotowanie, jednakże wtedy warzywa tracą większość swoich cennych witamin.

Czytaj więcej »

Pomidory

To niewielkie warzywo, które zdominowało jedną z najzdrowszych diet na świecie – dietę śródziemnomorską, cieszy się wciąż niesłabnącym powodzeniem.

Czytaj więcej »