FreeImages.com/tatlin

Wodny aerobik

Aerobik wykonywany w wodzie to ciekawa alternatywa dla osób znudzonych zwykłym pływaniem. Wykonywany systematycznie pozwala kształtować, a zarazem wzmacniać duże partie mięśni.

Poprzez pokonywanie oporu wody tego typu ćwiczenia mogą stanowić doskonałą rozgrzewkę przed intensywnym pływaniem oraz być częścią samego treningu. Pomagają również zgubić zbędne kilogramy i nadać naszej sylwetce pięknych kształtów. Wodny aerobik polecany jest przede wszystkim dla osób otyłych, po urazach i kontuzjach, dla osób starszych oraz kobiet w ciąży. Najlepiej wykonywać go w letniej wodzie tuż przy bandzie lub poręczy, tak aby woda sięgała do ramion. Ćwiczyć można w dowolny sposób, np. maszerując w miejscu, robiąc naprzemiennie wymachy nogami w przód i w tył, zataczając koła nogami, wykonując rowerek lub nożyce, itp. Ważne jest, aby ćwiczyć seriami, np. dziesięć wymachów prawą nogą i dziesięć lewą.

Dla bardziej wymagających osób sklepy sportowe mają w swojej ofercie specjalny sprzęt powiększający powierzchnię ciała, np. obciążniki czy rękawice z błoną między palcami, co zwiększa opór wody i tym samym wymusza na nas wzmożony wysiłek. Jeżeli chcemy, możemy także zastosować zwykłe dmuchane pływaki dla dzieci, które założone na nogę skutecznie “utrudnią” nam jakiekolwiek ćwiczenia. Możliwości jest wiele, ale jedno jest pewne – jakakolwiek forma aktywności sportowej wyjdzie nam tylko i wyłącznie na dobre!

pływaniewodabasenaerobikćwiczenia w wodzieodchudzanieaerobik w wodziewodny aerobik

Schudnij na twisterze

Problem wystających boczków na biodrach dotyczy wielu osób, w szczególności kobiet po porodzie. Mnóstwo pań poszukuje w sieci skutecznego sposobu na przywrócenie płaskiego brzucha i zlikwidowanie wałeczków tłuszczu na biodrach.

Czytaj więcej »

Cellulit i jego zwalczanie

W dzisiejszych czasach, kiedy media lansują piękną, zgrabną sylwetkę z jędrną, sprężystą skórą, większość kobiet ulega nieodpartej pokusie, aby wyglądać jak top modelka czy gwiazda filmowa.

Czytaj więcej »

Joga - ćwiczenia i relaks

Nie od dziś wiadomo, że joga przejawia dobroczynne działanie na nasze zdrowie i samopoczucie. Zestawienie specjalnych ćwiczeń z technikami relaksacyjnymi pozwala uzyskać znaczące efekty w poprawie wyglądu zewnętrznego oraz wpływa korzystnie na nasz stan psychiczny. W jaki sposób?

Czytaj więcej »

Pływanie i jego wpływ na zdrowie

Pływanie to niewątpliwie jeden z najprzyjemniejszych sportów na świecie. Jest to rozrywka dla każdego i w każdym wieku. Nie ma ograniczeń wiekowych, nie kosztuje wiele, wszechstronnie rozwija i pozwala doskonale się zrelaksować.

Czytaj więcej »

Wodny aerobik

Aerobik wykonywany w wodzie to ciekawa alternatywa dla osób znudzonych zwykłym pływaniem. Wykonywany systematycznie pozwala kształtować, a zarazem wzmacniać duże partie mięśni.

Czytaj więcej »

Jogging

Jeżeli chcemy mieć szczupłą sylwetkę bez wykańczających nasz organizm diet, powinniśmy spróbować joggingu, czyli biegania. Jest to najprostszy sport, który może być uprawiany przez wszystkich niezależnie od wieku. Jak zacząć? Na pewno nie od szybkiego biegu – na to przyjdzie czas później.

Czytaj więcej »